בלוג ארגון מורי היוגה

תובנה על סוטרה 1.25 “התמסרות לאלוהי: מדיטציה “אני התודעה הגבוהה “” 

סוטרה 1.25 “בו (באלוהים או בהתמסרות לאלוהים) קיים המקור לידיעת הכל אשר הינה הגבוהה והמצוינת ביותר , כיוון שההגבלה העצמית , שהיא הבורות, מופרכת על ידי הסרת מכשול האגו – בורות. (או, ידיעת הכול בו היא טבעית ואינה מעוררת תמיהה.)”. בפרשנות מוסבר כי “המובן של ידיעת כול איננה ידיעת כל הדברים, אלא הבסיס לכל הדברים באותו הזמן, ידיעת הממשות באותו הזמן – או היות הממשות הפיכה לממשות מיד”. ..הואר הצל לא נעלם אלא הואר ולכן התמסר, הוקדש והפך לקדוש”…””אני פוחד” נובע מן האני כשהאני נופל אין לפחד נקודת משען”. (עמ’78-79 ב”סוטרות היוגה של פטנג׳לי”, סוואמי ונקטסאננדה, הוצאת מודן).

תובנה על סוטרה 1.25: “התמסרות לאלוהי : מדיטציה “אני התודעה הגבוהה “”

שאיפה עמוקה, נשיפה ארוכה.

שאיפה עמוקה, נשיפה ארוכה. אני התודעה הגבוהה.

בשביל להתאחד איתי, עליכם להתמסר לי, לשקט, לדממה.

שאיפה עמוקה, נשיפה ארוכה. אני בהתבוננות בצפייה. צופה כמשקפת עליכם, על דמותכם, על אחרים, על הסביבה, על המציאות כולה.

שאיפה עמוקה, נשיפה ארוכה. אני המודעות הערה. המודעות למציאות, נטולת השיפוטיות.

אני מודעת לכל מחשבה של הדמות. אני מודעת לכל רגש. אני מודעת לכל מעשה שנעשה. אני המודעות לבדה אינני מתייגת דבר כ”טוב” או “רע”.

שאיפה עמוקה, נשיפה ארוכה. אני  התודעה הגבוהה, שקיימת בכל מקום ובכל זמן, בתוככם ומחוצה לכם.

אני תודעה רחבה, כולם יכולים להתחבר אלי ולהזדהות איתי.

שאיפה עמוקה, נשיפה ארוכה. אני מעוגנת בגוף בנשימה, אני החיבור לנשימה, לנשמה.

אני העדה. המציאות, האלוהות, הבריאה.

אני רוצה רק את מה שיש.

אני אוהבת הכל, ללא תנאי ומכילה הכל.

אני אהבה בפעולה.

כל עשיה שלי נובעת ממניע של אהבה.

אין לי העדפות, הכל חלק מהמציאות השלמה. הכל קורה מסיבה.

אני נוכחת רק בזמן ההווה הנצחי.

אני חסרת פחד.

אני לא מבקרת, לא שופטת ולא מתנגדת.

אני לא תלויה בסביבה ולא זקוקה לאישורה.

אני לא הדמות. לא הגוף. לא הרגש, לא המחשבה. אני האלוהות. מדבררת את המציאות בשביל הדמות.

לדמות יש עבר ועתיד.

לדמות יש תפקידים, רצונות והעדפות.  

כאשר הדמות לכודה במחשבה שגורמת לה לסבל. מחשבה שמישהו פגע בה או העליב אותה, אני מסייעת לה לפגוש את המחשבה באהבה באמצעות חקירה.

בשלב הראשון, הדמות מונחת להיזכר בסיטואציה שהכעיסה אותה. לדוגמה בן משפחה שצעק על הדמות מאיזה סיבה.  

המחשבה שעלתה אצל הדמות בתגובה : “אני כועסת על אור כי הוא לא מכבד אותי”.  

הדמות מונחת לענות בדממה על 4 שאלות:

  1. האם זו האמת ? האם אור אכן לא מכבד את הדמות?
  2. האם הדמות בטוחה שזו האמת?
  3. מה תגובת הדמות שעולה בה המחשבה הזו?
  4. מי תהיה הדמות ללא המחשבה?

בשלב השני – הדמות, מונחת להפוך את ההצהרות ולמצוא 3 דוגמאות לכל היפוך, מתוך הסיטואציה או מהחיים:

אור כן מכבד אותה.

הדמות לא מכבדת את אור.

הדמות לא מכבדת את עצמה.

הדמות חקרה את המחשבה. הדמות התעוררה.

תודה לדמות על האומץ לחקור מחשבה מכאיבה. תודה לאור שסייע לה להאיר את עצמה, ממחשבה של בורות ואשליה.

שאיפה עמוקה, נשיפה ארוכה. אני ההארה.

אני שוכנת בפנים וגם בחוץ, מעל הדמות מתחתיה בתוכה, אני כאן בכדי לסייע ולעזור לדמות. באמצעותי תוכל הדמות לחקור מחשבות הנובעות מ”האגו”, להפסיק להזדהות איתן, להתמסר אלי ולהתאחד עימי.

שאיפה עמוקה נשיפה ארוכה. אני התודעה האלוהית הגבוהה בהתחברות איתי מצוי האושר העילאי האינסופי, האהבה ללא גבולות, השלום הפנימי והחיצוני, הנועם, העונג והשלווה.  

אום שלום.

(חקירת המחשבות מבוססת על שיטת העבודה של בירון קייטי להרחבה ראו אתר שיטת העבודה של ביירון קיטי :

https://www.thework.org.il/%D7%AA%D7%94%D7%9C%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94

כתבה: רויטל ברילנשטיין 

הירשמו לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן