בלוג ארגון מורי היוגה

רוצה לפתוח סטודיו ליוגה? כל מה שחשוב לדעת!

אם הגעת לפוסט הזה, כנראה שמשהו בפתיחת סטודיו ליוגה נשמע לך מושך. אולי יש לך איזו פנטזיה על מרחב נקי ושקט עם רצפת פרקט בוהקת מרוב תרגול, מנדלות על הקירות, עציצים מוריקים בפינות ועשרות מתרגלות ומתרגלים, שמגיעים מדי בוקר וערב לשיעורי יוגה מרחיבי לב ותודעה. יופי של תמונה!

המציאות, כידוע קצת שונה, ולכן באנו לעשות קצת סדר ולתת לך הרבה מאוד חומר למחשבה לפני החלטה בסדר גודל כזה.

למה בכלל לפתוח סטודיו ליוגה?

שאלה טובה! האם בכלל כדאי לפתוח סטודיו? 

יש הבדל גדול בין פתיחת סטודיו קטן (שיכול להכיל עד 8 איש, עם מספר שיעורים בשבוע) לבין סטודיו גדול (יותר מ-150 לקוחות), שעובד כל יום עם מגוון שיעורים, מורים ותלמידים.
בפתיחת סטודיו גדול חשוב לקחת בחשבון, שעבור מנהל/ת הסטודיו רוב הזמן יוקדש לניהול ולא להוראת יוגה. לכן כדאי מאוד לשאול את עצמך – האם מתאים לך להתעסק בעבודת ניהול, גיוס מורות ותלמידים ושירות לקוחות? אם התשובה היא “כן” – מצוין ובהצלחה בפתיחת הסטודיו!
אם התשובה היא “לא” – כדאי לחשוב מחדש. 

פתיחה של סטודיו ביתי/שכונתי קטן, שמפעילה מורה אחת או שתיים, יכול לאפשר ללמד בזמן ובקצב שלך, אך האפשרות להתפרנס ממנו עלולה להיות מאוד מוגבלת. בכל מקרה, לפני המשך המאמר הזה – כדאי לעצור ולשאול איך תרצי/תרצה שהיום יום שלך יראה ובהתאם לכך יהיה קל יותר לקבל החלטה.

עבודת הכנה
  1. מחקר שוק – הערכת פוטנציאל המנויים ובדיקת מתחרים באזור.
  2. תוכנית עסקית – הערכת הכנסות, רווח והפסד בהתאם למחירון וליעדי מנויים ועלויות מורים, כולל עלויות שיפוץ והקמה ראשוניות. 
  3. צפי הוצאות – פריסת הוצאות קבועות ומשתנות בכל חודש וגיבוש הערכת תקציב לשנה-שנתיים הראשונות. הוצאות שוטפות כוללות בין היתר:
      • עלויות עובדים – מההתחלה מומלץ להיעזר באנשים נוספים בניהול העסק. 
      • עלויות מורים
      • מערכת ניהול לקוחות 
      • הוצאות שיווק ופרסום 
      • שכירות
      • ארנונה, חשמל, מים
      • ניקיון ואחזקה 
      • כיבוד ושתיה חמה (עובדים או עובדים ולקוחות) 
      • ביטוח 
      • ציוד יוגה
      • ציוד עזרה ראשונה (דפיברילטור, תמיכה ללקוי שמיעה)
      • אקו”ם – על השמעת מוסיקה
      • שילוט (בהתאם לדרישות הרשות המקומית)
      • ליווי רו”ח ועו”ד במידת הצורך

         

  1. יצירת מחירון – בהתאם למחירי השוק ולאזור בו נמצאים ונותן מענה ראוי לתוכנית העסקית. 
  2. תכנון ה”שעות המתות” בסטודיו (תמיד יש שעות מתות) כיצד ניתן למלא את החלל, לדוגמא – השכרה, חוגים נוספים ועוד. 
  3. גיבוש נהלי שירות לקוחות, תקנון, תנאי ביטול והחזרים, כתיבת ה”אני מאמין” של הסטודיו.
הקמה בפועל
  1. שיפוץ המקום
  2. רכישת ציוד – לתכנן מראש סוג וכמות הציוד ופתרונות אחסון ( חשוב !חשוב!)  
  3. מערכות גבייה, סליקה וניהול לוח שיעורים
  4. גיוס מורים/עובדים – כולל וידוא ביטוח מקצועי למורים, הסכמי עבודה. 
  5. מנגנון תשלומים למורים/עובדים
  6. בניית מערכת השעות – נושא חשוב ביותר והוא כל הזמן בתנועה, דורש תשומת לב רבה להגעה של מנויים ובדיקת שביעות רצון.
שיווק – גיוס לקוחות
  1. הקמת וניהול קמפיינים במדיה / רשתות.
  2. שת”פים עם ארגונים שיכולים להביא עוד מנויים כגון קופות חולים, פריפיט, חבר וכדומה. 
  3. יצירת כלים שיווקים לשמירה על קשר (ניוזלטר, קבוצת וואטסאפ וכדומה).
ניהול שוטף
  1. גיבוש נוסחה מתאימה למספר שיעורים בכל שבוע.
  2. יעדים – כמות מנויים, ממוצע משתתפים בשיעור, כמות כניסות שבועית למנוי ועוד. חתירה לקביעות (תלמידים שמתמידים באותם שיעורים לאורך זמן) ופחות נדידה משיעור לשיעור.  
  3. ניהול מעקב שוטף אחר כמות האנשים בחלוקה לשעות הבוקר והערב. ניתוח ההתפלגות ובקרה – האם היא בהלימה עם התוכנית? האם דרושים שינויים? 
  4. הצהרות בריאות – הצהרות חתומות מכל הלקוחות ושמירתן (ל-7 שנים לפחות) 
  5. גיבוש מנגנון לקליטת מורה חדש למערכת – בחירת המורה בהתאם לסגנון המתאים ומשבצת הזמן, בדיקת שביעות הרצון למשך תקופת נסיון (3 חודשים) וקבלת החלטה על העסקה קבועה בהתאם.
  6. תמיכה שוטפת של רואה חשבון אחרי נתונים כספיים.
  7. מעקב קבוע אחר עמידה ביעדים מדי רבעון, לפחות בשנים הראשונות.
לקוחות
  1. שירות לקוחות לטיפול בתלונות ובעיות.
  2. יצירת מנגנון טיפול בלקוחות מתעניינים.
  3. יצירת מנגנון טיפול בלקוחות נעדרים.
  4. בדיקות שביעות רצון.
ככל שתכנסו לפרטי הפרטים של העסק - כך תוכלו לקבל החלטות יותר מדויקות ויותר בקלות. בהצלחה בדרככם החדשה!

הירשמו לניוזלטר שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן