בלוג ארגון מורי היוגה

כמעט כולם חזרו לעבודה. קוסמטיקאיות, ספרים, עסקים, מפעלים, בעלי חנויות, עו”ד, רו”ח ועוד ועוד אבל ההגבלות על מורי ותלמידי יוגה נותרו על כנן. היוגה אינה ענין תרבותי ואינה בידור או פעילות פנאי, היוגה היא כלי בריאותי חיוני לגוף ולנפש.   

בישראל בימים רגילים, מלמדים אלפי מורים מאות אלפי מתרגלי יוגה, עבורם האימון הוא חיוני ביותר. אולם החל ב 13/3/20 חדלו מורי היוגה להציע שיעורים פרונטליים, אלפי מורים מצאו עצמם מחוסרי עבודה ומאות אלפי מתרגלי יוגה נותרו ללא אפשרות לתרגל יוגה וזאת למרות שדווקא ביוגה, שיעור של התכנסות עצמית פנימה, קל מאוד לשמור על כללי היגיינה נאותים ושמירת מרחק זה מזה. 

למה חייבים להחזיר לאלתר דווקא את שיעורי היוגה? 

  1. בגלל שצריך לדאוג שאנשים יהיו רגועים ומאושרים דווקא בתקופה זו – מחקרים מאשרים כי אנשים שמתרגלים יוגה בקביעות מאושרים ורגועים יותר. האיחוד בין הגוף לנפש משקיט את גלי המחשבה ומאפשר לנו לראות את המציאות בצורה בהירה יותר. היוגה מפחיתה את הסבל האנושי ומאפשרת להתמודד עם קשיים ואתגרים שיש לכולנו בחיים בכלל ובתקופה זו בפרט. וכמובן ליוגה יתרונות בריאותיים היא מרפא מכאובים ואף מסייעת במניעת מחלות. לכן תרגול יוגה בקביעות הוא כל כך חשוב דווקא בתקופה זו של משבר הקורונה – תקופה של מתח, חרדה, לחץ וחוסר וודאות.  התנועה, ההרפיה, הנשימה העמוקה והחשיבה החיובית, יכולים לשמור עלינו בריאים וחזקים מבחינה גופנית ונפשית. 
  2. בגלל היתרונות הבריאותיים של היוגה והאפשרות שלה לשמור עלינו בריאים וחזקים – התרגילים מסייעים בשיפור מחזור הדם, מערכת הנשימה, יכולת הריכוז והקורדינאציה. כמו כן, בשיעורים עובדים על גמישות, חיזוק, שווי משקל, ריכוז, יציבה נכונה, העמקה, רוגע, דמיון, יצירתיות, כוח רצון, מודעות לגוף, לתחושות בגוף ,לרגשות, למחשבות. היוגה מטפלת במגוון תופעות כגון- חרדה, דיכאון, כאבי גב ובעיות גופניות רבות, היוגה מפחיתה כאב ומסייעת להתמודדות עם מחלות סרטן ומחלות קשות אחרות והרשימה עוד ארוכה מאד. מחקרים מראים כי תרגול יוגה משפיע על החוסן של מערכות הגוף והנפש וחיזוק של המערכת החיסונית שכה נחוצים לנו בימים אלו. 
  3. בגלל שדווקא בתקופה זו הבנו שכולנו אחד. הקורונה לימדה אותנו שזה לא משנה מי אתה או מאיפה אתה בא אתה יכול להידבק. היא נתנה לנו שיעור חשוב בסולידריות ועזרה לזולת.  אין ספק שהיוגה היא כלי להשגת חברה טובה וסבלנית יותר!  השיח ביוגה הוא שיח שיתופי, לא תחרותי , מושתת על עקרונות של חשיבה חיובית, לצד אי אלימות וכבוד לזולת. דרך היוגה ניתן לשפר במיוחד את יכולת הזיכרון, הריכוז, יכולת הקשבה לאחר, הסבלנות, הסקרנות ולבנות תקשורת מקרבת, וטיפוח הכרה חיובית. היוגה מסייעת להיות בני אדם טובים יותר, לאהוב את עצמנו יותר ואת האחר. היוגה מעניקה שלווה פנימית, שלום, עוצמה ואהבה, דברים שכל כך חשובים בתקופה זו כחברה שעברה משבר. 

יוגה אינה מותרות. יש להחזיר את שיעורי היוגה לאלתר. החזרת התרגול תביא תועלת רבה למתרגלים ומתוך כך גם למערכת הבריאות ולאוכלוסייה כולה.

מאת רויטל ברילנשטיין, חברה בוועד המנהל של ארגון מורה היוגה בישראל, עו”ד חברתית (באגודה לצדק חלוקתי), ומורה מוסמכת ליוגה לילדים ולמבוגרים. האמור מבוסס על נייר עמדה של ארגון מורה היוגה בישראל, שהוגש למקבלי החלטות ונכתב בסיוען של המנכ”לית רוני שיר ומנהלת תחום בריאות חן רוזנר אורבך.   

הירשמו לניוזלטר שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן