בלוג ארגון מורי היוגה

תובנה על סוטרה 1.23 : “התפריט האלוהי קיים במסעדת המישלן של החיים”.

סוטרה 1.23 “או, מצב היוגה מושג על ידי התמסרות מוחלטת, מיידית, פעילה, אנרגטית ועירנית של עקרון האגו, אל המציאות הנצחית ההווה בכל, או האלוהים. זוהי ההכרה המיידית באלוהים כמציאות היחידה, כאשר השאיפה (של האגו) לידיעה – עצמית פוגשת בבת זוגה, הבורות, ועומדת עובדת עצות, בעימות ללא ברירה, וכאשר חיזיון השווא של אגו – בורות מתמוטט כהרף עין. לפי הפרשנות לסוטרה: “לא קל לנו לראות מה קורה בחיינו, אבל אם יש לנו את הנחישות לראות את האלוהי בכל דבר שקורה, אנחנו משוחררים” (עמ’  72,69  ואילך ב”סוטרות היוגה של פטנג׳לי”, סוואמי ונקטסאננדה, הוצאת מודן).

תובנה על סוטרה 1.23 : “התפריט האלוהי קיים במסעדת המישלן של החיים”.

במסעדת המישלן של החיים מוצעות מיליארדי מחשבות ב -4 תפריטים מיוחדים. 3 מהם יצירי האגו  – הבורות ורק אחד מהם משקף את המציאות, את הבריאה, את האלוהות הפנימית שקיימת בי ובך במידה שווה.

אז מה אני יאכל היום?

תפריט 1 – מציע מחשבות שאני לא מספיק טובה, לא מספיק יפה, לא מספיק חכמה, לא מגשימה את עצמי או את ייעודי , לא בסדר, מדברת יותר מידי, לא מספיק רגילה, לא מספיק אהובה, לא מספיק צעירה ובאופן כללי – אני לא מספיקה.

תפריט 2  – מציע מחשבות שאחרים לא מספיק טובים בשבילי. לא מספיק מחייכים, לא עוזרים לי, משקרים לי, לא מכבדים אותי, לא מבינים אותי, צריכים להבין אותי, לא מתנהגים יפה, עושים טעויות, לא אמורים להיות עצובים, לא אמורים לכעוס (ובטח שלא עלי), לא נחמדים. כלומר אחרים לא מספיקים לי.

תפריט 3 – מציע לי מחשבות שהמציאות לא מספיק טובה בשבילי. יש טעויות, יש אסונות שלא אמורים היו לקרות, יש דברים שקרו והם לא מקובלים, חם מידי, קר מידי, יותר מידי פקקים. יש אנשים עצבניים וחסרי סבלנות. אנשים לא אמורים למות ולחלות. יש שחיתות וחוסר מוסריות שממש לא אמורות להיות. כלומר המציאות לא מספיק טובה בשבילי.

ויש את תפריט 4 – הגורמה, האלוהי, בו מוצעת מחשבה אחת ויחידה, להדביק את הפער עם המציאות, להתחבר למציאות, לאלוהות , לבריאה. ולאהוב את מה שיש! אהבה ממה שיש היא שביעות רצון מלאה שאינה זקוקה עוד לסיבה חיצונית או תוכנית פעולה. היא מהעולם הפנימי מגיעה, מהחלטה מודעת להיות צמודה למציאות הפשוטה, לאהוב אותה ללא סייג ללא תנאי. להתאחד איתה. 

בחירה מודעת במחשבה זו היא בחירה בתודעה המודעת לעצמה, המודעות הערה, המציאות העכשווית הטהורה.  היא משקפת את האלוהות הפנימית הקיימת בכל אחד מאתנו, את הבריאה כולה. 

בחירה בתפריט 4 – היא גם אהבה עצמית במיטבה.

כתבה: רויטל ברילנשטיין

 

 

הירשמו לניוזלטר שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן