בלוג ארגון מורי היוגה

ארגון מורי היוגה מפעיל פרוייקט יוגה לנשים בסיכון בשיתוף “החצר הנשית” בנתניה ובחיפה. הפרויקט פועל מאז פברואר 2021 בזכות תורם אנונימי, שביקש להנציח את הד’ר יהודית פויאר: 

“קיבלנו את הזכות להעביר תרומה מכספי דודה יהודית היקרה כדי לאפשר לנשים צעירות להתנסות בשיעורי יוגה שיהודית כל כך אהבה.

יהודית עברה חיים לא פשוטים, היא נשארה לבדה בבודפשט כילדה בת 7 עם כניסת הנאצים לעיר ורק בסיום המלחמה פגשה את אימה שמצאה מקלט בשבדיה. בהגיעה לגיל 18 עלתה לבד ארצה והתגייסה לצבא. אחרי השחרור נסעה ללמוד בפריז ושם נחשפה ליוגה והתעורר בה הרצון ללמוד בהודו. אימה עזרה לה לממן את לימודיה והיא הגיעה למונגהיר שבמדינת ביהאר, על גדות הגנגס. שם היא הוסמכה להוראת האטה יוגה.
יהודית חזרה ארצה והתמקמה בירושלים בתחילת שנות השבעים ולימדה שנים רבות יוגה בביתה. יהודית היתה רגישה לסבל של אנשים ורצתה לשנות את העולם. היה לה דחף גדול לפתח שיטה שתעזור לאנשים לצאת מהסטרס. היא התמקדה בבריאות הציבור עם הכלים שרכשה ביוגה ופיתחה שיטה לה היא קראה בריאלקס. שיטה לטיפול בבעיות של לחץ דם וכאבי גב באמצעות תרגילי נשימה ויציבה נכונה.
יחסיה עם אמה היו מיוחדים. היא קראה לה “המורה שלי” וטיפלה בה עד סוף ימיה. 

יהודית פויאר נפטרה באפריל 2018 בגיל 82 בירושלים. 

יהי זכרה ברוך. 

הירשמו לניוזלטר שלנו

תגובה אחת

  1. יהודית פויאר המופלאה לימדה אותי את שיטת הברילאקס, והיתה מורה שלי ליוגה כמה שנים.
    אני שמחההההה שיהודית זכתה להכרה.
    אני מאמינה שיכולתי לחיות את חיי המורכבים בזכות העובדה, שלא משנה מה קרה, המשכתי לנשום. יהודית גם כתבה את ספר המופת: מיאוש לתקוה ובחזרה. המעורבות בחיי אדם שלה מתחילה בבסיס: בנשימה
    תודה למי ששם את יהודית פויאר על הבמה. תודה. כמה מרגש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן